مقالات سایت

معایب سینک گرانیتی + مزایا که حتما باید بدانید!

معایب سینک گرانیتی

مزایا و معایب سینک گرانیتی

شاید برخی از افراد سینک‌های ظرفشوئی را فقط با جنس استیل بشناسند اما باید بدانید سینک‌های موجود در بازار در جنس‌های مختلف مثل شیشه، استیل و گرانیتی و… عرضه می‌شوند.

یکی از بهترین متریال‌های تولید سینک در ایران، گرانیت است که در ادامه قصد داریم معایب و مزایای سینک‌ گرانیتی را بررسی کنیم.

مزایای سینک گرانیتی

سینک گرانیتی مقاوم در برابر خط و خش

سینک ظرفشویی گرانیتی به طور دایم در حال تماس با ظرف‌های غذا است، این ظروف در طول شست‌‌و‌شو بر روی سطح سینک گرانیتی کشیده می‌شوند اما با توجه به مزیتی که سینک گرانیتی از لحاظ مقاومت در برابر خط و خش دارد، آسیبی نمی‌بیند.

ضد لک، حفظ درخشنگی مثل روز اول

یکی از مهمترین معیار‌های خانم‌های حساس داشتن سینک ظرفشویی‌ای است که لک نشود. برخلاف بعضی از سینک‌ها که رد قطره‌های آب بر روی سطحشان باقی می‌مانند، سینک گرانیتی این خاصیت را دارد که لکه‎‌ای بر روی سطحش باقی نگذارد. این نوع سینک‌ها به مرور زمان کدر نخواهند شد و همچنان درخشندگی روز اولشان را حفظ خواهند کرد. کافی است بعد از هر بار استفاده دستمال مرطوبی را روی سطح آن بکشید.

تفاوت سینک‌ روکار و توکار | راهنمای کامل

سینک گرانیتی مقاوم در برابر حرارت و گرما

اگر قول بدهید بعد از گفتن این حرفم به سراغ آتش بازی در آشپزخانه نروید باید بگویم سینک‌های گرانیتی بر خلاف بقیه‌ی سینک‌ها، تا 535 درجه فارنهایت معادل ( 280 درجه سانتیگراد ) تحمل گرما و حرارت را دارند. البته باید در نظر داشت که برای طول عمر بیشتر سینک گرانیتی، بهتر است از قرار دادن ظروف خیلی داغ بر روی آن اجتناب کنید.

مقاوم در برابر وایتکس

سینک های گرانیتی ماگما استون هیچگونه محدودیتی در استفاده از وایتکس ندارند.🙂 شما می‌توانید هنگام شستن ظرف‌هایتان به طور مستقیم از وایتکس استفاده کنید.

رنگبندی سینک گرانیتی🟥🟧🟨🟩🟦🟪🟫⬛⬜

از زمانی که تولید سینک‌های گرانیتی در ایران آغاز شد، دنیایی از سینک‌های گرانیتی رنگی به بازار عرضه شدند. هر بانویی می‌تواند سینک‌ گرانیتی آشپزخانه‌اش را با هر رنگی که می‌خواهد انتخاب و به دکوراسیون دلخواهش در محیط آشپزخانه دست پیدا کند.

ماگمااستون یک شرکت تولید کننده انواع سینک های گرانیتی است. اگر فروشنده سینک گرانیتی هستید، حتما به صفحه خرید سینک گرانیتی ماگما استون سر بزنید و با انواع رنگ ها و مدل های زیبای سینک گرانیتی آشنا شوید.

معایب سینک گرانیتی سفید

سینک‌های گرانیتی سفید، همچنان که بسیار محبوب و زیبا هستند، معایبی هم دارند. یکی از مهم‌ترین معایب آنها، قابلیت نمایان شدن لکه‌ها و خطوط آب رسانی روی سطح سینک است. گرچه این سینک‌ها اغلب با پوشش ضد لکه عرضه می‌شوند، اما با گذر زمان و استفاده مکرر، لکه‌هایی که به علت ریختن مایعات رنگی یا خوردگی‌های کوچک ایجاد می‌شوند، ممکن است به سختی تمیز شوند و سبب کاهش زیبایی سینک گرانیتی گردد. همچنین، این نوع سینک‌ها معمولاً گرانتر از سینک‌های دیگر هستند و نیاز به مراقبت و نگهداری دقیق‌تری دارند تا به مدت طولانی‌تری به شکل ابتدایی خود باقی بمانند.

معایب سینک گرانیتی مشکی

سینک‌های گرانیتی مشکی، با ویژگی‌ها و ظاهری جذاب که دارند، ممکن است در برخی موارد معایب خود را داشته باشند. یکی از  معایب سینک مشکی ، مرتب کردن و نظافت آنها است. ظاهر مشکی جذابیت خاصی دارد، اما اثرات انگشت‌چاپ و لکه‌های آب معمولاً به راحتی بر روی سطح آن قابل مشاهده هستند، که نیاز به نظافت دقیق و مرتب دارند. همچنین، سینک‌های گرانیتی مشکی نسبت به ضربه و خراش‌ها حساسیت دارند و ممکن است در صورت استفاده نادرست یا نهایی، خراب شوند.

رنگبندی سینک گرانیتی

سینک گرانیتی آنتی باکتریال

تصور کنید بین خط و خش‌های موجود در سطح سینک‌‌های ظرفشویی چقدر می‌تواند باکتری و میکروب پنهان شده باشد. مسلما با دستمال کشیدن، این باکتری‌ها از بین نمی‌روند اما خوشبختانه شما با انتخاب سینک گرانیتی از شر تمامی میکروب‌ها و باکتری‌ها خلاص می‌شوید. استفاده از کوارتز در ساخت سینک گرانیتی، مانع نفوذ و رشد هر گونه باکتری و میکروب بر روی سطح سینک شده‌ است.

پیشنهاد میشود مقاله ” سینک گرانیتی آنتی باکتریال ” مطالعه نمایید.

سینک گرانیتی مقاوم در برابر تغییر رنگ

اگر سینک گرانیتی را برش دهید، خواهید دید که تمامی قسمت‌های آن یک رنگ هستند؛ یعنی برای ایجاد رنگ‌های متنوع هیچ رنگی بر روی سطح آن اسپری نکرده‌اند. همین موضوع نشان می‌دهد در صورت استفاده از مواد شوینده و ضد عفونی کننده آسیبی به سینک گرانیتی وارد نمی‌شود و باعث تغییر رنگ یا کدر شدن سطح سینک نمی‌شوند.

برق انداختن سینک گرانیتی

یکی از دردسر‌هایی که سینک‌های ظرفشویی دارند، نحوه‌ی نظافت و تمیز نگه داشتن آنهاست. طبق چیزی که در مقاله سینک گرانیتی آنتی باکتریال گفتیم، سینک‌های ظرفشویی محلی برای تجمع باکتری‌هایی هستند که بسیاری از آنها باعث بیماری و مسمومیت می‌شوند. سینک گرانیتی با محلول جوش شیرین و سرکه به راحتی تمیز می‌شود و دیگر نیازی نیست مثل سینک‌های دیگر ساعت‌ها به جانش بیفتید که هم خودتان را خسته کنید و هم وقتتان را هدر دهید.

نصب آسان و آب‌بندی راحت سینک

سینک گرانیتی به راحتی نصب و آب بندی می‌شود. البته برای جلوگیری از آسیب احتمالی به سینک، نصب سینک گرانیتی را به افراد ماهر و متخصص بسپارید.

معایب سینک گرانیتی

سینک گرانیتی در صورت نصب توسط افراد غیر متخصص یا حمل  نادرست، امکان شکستن و آسیب دیدن را دارد که این موضوع یکی از بزرگترین معایب سینک گرانیتی مباشد.

قرار دادن ظروف و وسایل بسیار داغ بر روی سطح سینک گرانیتی، باعث تغییر رنگ و سیاه شدن سینک می‌شود.

استفاده از سیم اسکاچ‌های زبر و شوینده‌های اسیدی و قلیایی خیلی قوی و نامتعارف سبب می‌شود سطح سینک خراشیده، تغییر رنگ بدهد و کدر شود.

در صورت تغییر دمای شدید هنگام استفاده از سینک گرانیتی، احتمال ترک خوردن سینک وجود دارد.

سقوط اشیای سنگین و نوک تیز، ممکن است سبب لب پریدگی و شکستگی سینک گرانیتی بشود.

معایب سینک ظرفشویی گرانیتی

سینک گرانیتی بخریم یا نه؟

اگر می‌خواهید سینکی را انتخاب کنید که موقع استفاده از آن بر اثر اتفاقاتی مثل افتادن ظرف‌ها آسیب نبیند، آنتی باکتریال و بهداشتی باشد و… سینک گرانیتی در اولویت قرار دارد زیرا با مزایای که سینک ظرفشویی گرانیتی نسبت به سایر سینک‌های ظرفشوئی آشپزخانه دارد میتواند بادوام‌ تر و عمر طولانی و زیبایی همشگی برای شما داشته باشد.

فروش عمده انواع سینک‌های ظرفشویی ماگمااستون

ماگما استون
بزرگترین تولید کننده سینک گرانیتی ایرانی

سینک گرانیتی ماگما استون

2 دیدگاه در “معایب سینک گرانیتی + مزایا که حتما باید بدانید!

  1. حامد گفت:

    روز یخیر معایب سینک سرامیکی هم لطفا بگید و مقایسه کنید

    1. تیم محتوای ماگما استون گفت:

      روز شما هم بخیر ، حتما در آپدیت های بعدی لحاظ میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *